onsdag 3 februari 2010

Min dag - bra dag!

Hej gott folk!
Idag har de hänt en del känns det som!!!
Började med att gå upp vid 8-tiden!
Johan skulle till tandläkaren 10.30 i Landskrona, och allt tar ju sin tid med Tyra o allt.
Jag & Johan åt frukost, packade "Tyra saker".
Tyra låg o snacka i sängen, hon myser själv om morgnarna.
Sen tog vi upp henne, ny blöja, mat & allt dedära!
Sen körde vi till stallet, släppte ut pållarna.
Fast så enkelt var det inte.
Vi kom dit, en tralla hade skottat rakt upp till gården, vårt stall ligger lite åt höger.
Jag & mamma har skottat en liten gång så vi kan komma in med bilarna.
Men trallan hade skottat så där blev en liten vall.
Ulla (som bor i huset) fick skotta bort den, eller hon skotta bort den.
Sen hade trallan ändå skottat den gången jag o mamma gjort & lagt snöhögen vid ridhuset vilkeet betyder att där blev en snövall utanför stalldörren som Johan skottade bort så man kom ut med pållarna över huvudtaget!
Så, så låg det till!
Efter det bar det av mot Landskrona till tandläkaren eftersom Johan har inflamation i visdomstanden, 700kr fattigare!
Efter det körde vi till apoteket, Johan skulle köpa ngt o skölja med o så köpte vi ett gravtest oxå! Eftersom jag inte vet om jag skulle ha mens förra eller denna veckan.. Den har i vilket fall inte kommit ännu! Testet visade inget, för er nyfikna. Har jag sagt a får jag ju säga b.
Men det kan vara för tidigt oxå för de ska synas!
Anledningen till att jag kolla var att Marina fyller 18 på fredag & på lördag ska vi dit o kalsa sen ut på krogen & man vill ju gärna inte dricka medvetet med en baby i magen!
Jag tror inte där är nåt nu ändå.
Men man vill ju va på säkra sidan.
Sen va vi hos mormor & morfar efter tandis.
Trevligt o träffa dom, var längesen.
Sen körde vi hem för Kärrlid kom en sväng :) Trevligt.
Käkade semlor, gott som det är! Iaf här i från kiosken!
Och sen kom mamma & då fika vi lite tosca kaka!
Nyttigt värre!
Fick hem mitt The Sims 3 idag!
Har ju haft det innan.
Ett bränt, de funka. Sen kom där ju en uppgradering (heter?) till sims 3, o de funka inte o installera. Så vi avinstallera alles...
Så låna jag mammas orginalspel, trodde det var det som spöka, men nahe?? Då helt plötsligt går inget att installera!! *surar*
Så datorn har varit hos nårra datanissar som kollat o haft sig.
Datan kostar ju ändå nästan 10 tusen för bara burken så man tycker ju spelet ska funka, eller???
Men nej, inget fatta nåt...
Så iaf så står det när man installerar mammas spel att det redan är installerat på en annan data så de funkar inte. Dom har blivit smarta. Aha??
Så jag beställde ett nytt då..
Sen kom jag på att mamma har ju intsallerat de på både hennes o Julias data? Så de kan inte va de heller... *Surar ännnu mer*
Men fick iaf hem det idag..
Johan installerade det, de funka.. Hämtade det den skulle hämta som inte funkat tidigare!
Allt gick som en klocka, det funka o installera & uppgraderingen oxå!!!
Så, anledningen till att mammas inte funka var för hon installerat de hemma o registrerat de typ eller vad man gör, o de gick på Julias för att de är samma ip adress!
Så nu har jag iaf mitt spel!! Så nu kan jag äntligen prova på det, och imorgon kommer ännu en uppgradering, hoppas mamma köper den till mig :)
Kärrlid har oxå vatt på besök idag, trevligt :)
Och ikväll blir det Andra Avenyn!
Min dag har varit bra! Och detta blev lååångt!
Hoppas ni pallar läsa :P
Ha en trevlig kväll!!
Adios Amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar