fredag 25 december 2009

25:e december!

Ja, det är det idag & har vatt hela dagen! :)

Igår var det julafton (för er som missat det)
Började med morgonpaket Till Tyra <3 Hon fick lite smått & gott (kolla bdb, lite är inlagt där)
Sen gick vi upp & gjorde vid oss, Tyra käkade o sen körde vi & släppte ut hästarna & sen vidare till Bjuv för att hämta min mormor för att sen köra till Ljungbyhed till mamma & fira jul :)
Det blev julfrukost där & lite julklappar :)

Sen körde jag, Johan & Tyra vidare till Bjuv igen fast till min släkt på pappas sida :)
Kom lagom dit till Kalle Anka började..
Blev julmat där oxå (julfrukost & julmat är samma sak) *hehe* Glögg & sånt oxå :) Gottit!
Tomten kom ju klart oxå :P Tyra brydde sig inte om honom, kommer väl nästa år ;)
Tomten ska va en snäll man men ändå är alla barn rädda för honom??
Allt gick fint, Tyra skötte sig som en gudinna! Dagen innan fyllde faster Nelly år o då var Tyra nästan omöjlig :( Skrek o kom inte alls till ro, även om hon fick sova på ovanvåningen utan väsen där.. Det gjorde hon igår med i Bjuv men där sov hon som en stock, hon vaknade inte ens när jag flytta henne från ena rummet till andra med full belysning, vilket hon gör annars! :) Så hon var trött o behövde sova...

Men det var en trevlig & lyckad kväll :) Kul & träffa släkten, blir tyvärr inte så ofta.
Man är dålig på o hälsa på varandra utöver kalas o sånt. Tiden finns inte till alltid tyvärr :(

Ja, nej nu ska jag ta upp Tyra i ge henne kvällsmat, är stolt över henne, hon åt gröt till frukost enbart, till middag blev det burkmat enbart, och sen NAN dom andra två målen hon ätit idag, vilket aldrig har hänt innan! Hon vill alltid ha nåt efter gröten o sånt, men gav henne rejäl portion idag! Nu ska hon iaf få NAN o sen ska jag med sova :) Funderar på att testa spikmattan ikväll som jag fick igår :)
Imon blir det att åka till Onsala o testa pålle, jag & Johan!
Mysigt!!


Tack & hej o God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar