tisdag 24 november 2009

Hänt en hel del!!!!

Hej!!



Nu har det hänt en del!!! *jisses*



Börjar med att Doriz min älskade kisse födde en kisebebis igår klockan 13:oo.
Den var död & missbildad. Så det var väl lika bra för kattens skull..
Iaf så hade Doriz kvar bebis i magen... Vad gör man? Inget hände o timmarna gick.
Ringde veterinären o så, dom sa att de fick gå 4 timmar! Ja, när det gått 4½ timme typ
åkte vi in till veterinären i HBG med en oförsäkrad katt *yipppppie* Men Doriz har inte valt
detta själv så man får göra vad man kan för henne. Så är det!
Väl inne hos veterinären var det evig väntan hela tiden.
Veterinären kände om där va en bebis i kanalen på g ut, men det var där inte! Men där va
minst en bebis i magen. Sen väntade vi på att hon skulle känna då om där va bebis o som sagt så va där
minst en bebis..
Sen väntade vi... Jag, Johan & Nina va där. Vi fick snacka lite så länge o sånt. Tyra var hos pappa & Christina,
tur det!
Veterinären kom in o frågade hur vi ville göra för att Doriz kommer antagligen inte igång av sig själv o sånt.
Det spelade ingen roll om vi väntade till idag med allt, det blev ju billigare idag eftersom det var jourtid när vi var där o då e de det dyrare! Men det var ingen fara för Doriz o vänta iaf. Det är ju det viktigaste, fanns dessutom en risk att hon kunde få ut bebisen själv om hon fick komma hem o vänta. Men troligen inte, eftersom den antagligen oxå var död, så är det mycket svårare..
Men ja, jag ville göra ett ultraljud på henne (700kr) för att se om där va mer än en o om den levde. Men det spelade ingen roll om vi gjorde det eller inte i denna situationen så vi valde att avvakta o se till idag.
Att snitta Doriz för att få ut ungen kostar 9000kr på jourtid, ca 1000kr mindre på dagen. Inget jag är intresserad av.
Jag o Johan tog beslutet att om inte Doriz får ut bebisen idag så får bonden skjuta henne... (Rått men sant)



Vi kom hem & Doriz sprang runder i köket som om att hon inte var gravid alls..! Men jag tänkte att de va ju bra för då kanske hon kommer igång, veterinären sa innan när jag ringde att hon skulle gå eftersom hon kunde komma igång då..



Innan vi åkte hem så fick Doriz en spruta som skulle förebygga så att hon inte fick infektion inför snittet idag.
Men vi visste ju redan att hennes sista dag blir idag om hon inte klarar av det själv och vi åker ju heller inte till en veterinär för att avliva en katt...



Iaf, så kom vi hem. Doriz gick in i skafferiet på sin plats som hon valt ut. Vi lämnade Nina o hämtade Tyra o lite sånt.
Sen hem och så gick vi o la oss..
Jag hade mardrömmar......
Jag fasade för morgonen, vill ju inte min kise ska dö :(
Johan gick upp & kom in till mig efter ett tag!
"Zandra...... Doriz har fött...."
Jag: Jaaa!!! *jätteglad*
Johan: Och den LEVER!!!!!!
Jag: VAAAAAAAAAA??? ALLVAR????
Så sprang jag upp o kollade! Och där låg dom, Doriz & lilla Dumle!!!!
En svart fin liten kisebebis!!
Så glad jag blev, jag visste att min tjej skulle klara av det!!

Jag prata med henne igår innan jag la mig, sa till henne att hon fixade detta o att hon va duktig.
Sa att nu får du va ifråd Doriz, krysta på som fan bara! Du fixar det!!
Och det gjorde hon!
Så från den första var född till den andra så tåg det mer än ett halvt dygn. Duktig tjej!!






Doriz & Dumle!
Stolt & duktig mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar