lördag 17 oktober 2009

Det är ju bara lördag!!


Javisst är det så, fy bubbels så skönt!

Nu kommer min dag... Känner du inte för o läsa långt,
så kan du lämna nu :) För jag tror detta blir väääldigt långt!!

Ja, idag har jag, Johan, Tyra & mamma varit i HBG på bo mässa!
Himmelens trevligt!
Där va massa skojsigt!!
Det började med att vi kom in, fick gå ut igen för toan kallade!
Sen in igen!
Vi gick några steg o blev haffade av en Viasat grabb!
Så nu har vi bytat ut vår "telia-TV" mot "viasat-TV" istället!
- Bra!!
Då är det bara internetet som ska bytas, för telia stängs ner hela tiden osv.
- Lagom tröttsamt!
Så vi gick runder o kollade, finfina bubbelbad o sånt!!
Jag dreglade!
Ja... Sen innan Anticimex "ståndet" (Johans pappa stod där, därför vi var där över huvudtaget - fribiljetter) Iaf, så var där ett Telenor "stånd" och givetvis haffade
en grabb mig där.. Så snacka vi mobil o massa, så stod mamma med mig..
Så det slutade iaf med att vi har bytat hemtelefon till en mobil med hemnummer i, telenor som operatör och mobilt bredband oxå! Som ska va bättre än det vi har!
Och det är inte kass, inte i hastigheten iaf, tycker jag!
Så det var bra!
Och sen snacka han med mamma, jag har ett mobilt bredband som står på mig som mamma har, men så skulle vi flytta över det på henne, men saken är den att det mobila suger o är dyrt! Så hon fick erbjudande om att få ett sånt mobilt bredband som vi har o en data (bilden nedan) för typ 149kr i månaden eller vad det var? o nu betalar hon 199..
Så det lät bra, så det ville jag med ha! Så vi skaffade ett till mig med!!
Så nästa vecka får vi vars en sån liten söt "surfdata" o vars ett mobilt bredband, vilket betyder att vi kommer ha två mobila bredband här hemma!
Så jag kan ta med den överallt o mitt internet som ska funka bra!! :) Nice!
Så vi kom fram till allt detta vi skaffat idag kostar lika mkt som de vi har nu,
fast allt är mkt bättre!! :) Jag är helnöjd!
Ville ha datan i rosa, men de fanns inte visst så det blir en svart!
Det går lika bra, som han sa "Hur ofta ser du utsidan?"
- Jag hade inget svar på det! :)
Jaha, sen hitta vi ngn sak så man kan få rent spisen o diverse saker rejält, den funka oxå skitbra! :)
Jaa, de va väl de? :) Jag är nöjd iaf!


Tyra hjärtat har nog lite feber värkar det som, ska kolla den sen ikväll igen!
Hon kändes varm o den va upp på 38,1 men pep på 37,9!
Så vi får se sen!


Nej, nu ska jag checka läget ngn annan stans!!
Eller nej, jag ska spela sims!


Adios amigos!


Tyra & Johan ♥

2 kommentarer:

  1. Tack, det var ett par tjejer som fixade den till mig =) Dom använde nog photoshop eller något =)

    SvaraRadera
  2. Okej :) Jag tycker bäst om XP, men nu har jag fått rätt på detta igen så jag nöjer mig med detta :)

    SvaraRadera