söndag 4 oktober 2009

Söndagen den 4/10-2oo9 Tyra Victoria Kårmar Nilsson döps!
Idag har vi söndag!
Morgonen började med att vi gick upp vid 9-tiden!
Jag & Johan åt frukost medan Tyra låg o sov!
Sen körde jag till Hyllinge & hämtade 150 bullar o handlade strupbyxor!
Sen hem, då hade svärföräldrarna, Nelly & Benja kommit.
Dom matade Tyra o så fixa vi o dona lite.
Sen körde jag & Annika o lämna Tyra, resten körde till skolan (hade hyrt matsalen),
började lite där.
Sen kom vi dit, så hämtade jag upp Johan, så stack vi o hämtade världens finaste doptårta till världens finaste Tyra!
Tillbax till skolan med den, fixade lite där.
Jag & Johan körde hem o duschade o gjorde vid oss, svärföräldrarna, Nelly & Benja
var på skolan o fixade med det mesta, tack för hjälpen!
Sen stack vi o hämtade Max o Tyra o sen så småningom körde vi till kyrkan i Ask!
Där blev det dop! En helt okej gudstjänst, barnkörer o sånt kul!
Inte bara sån stel o vanlig tråkig!
Prellen hade lite fart i sig oxå, så det va inte så pinsamt!
Johan läste föräldrarnas bön, jätteduktig - jaghadedött!
Jag sa bara vad Tyra skulle heta :)
Tyra var duktig, var inte mycket gnäll! När prellen tog vatten på hennes huvud så log hon bara med hela huvudet, Tyra asså ;) Ja, prellen med!
Ja, det gick fint!
Vi fick våra dopbevis & Max o Nelly sina eftersom dom är faddrar!
Och så dopluset!

Sen stack vi alla till skolan, vi var 60 personer!
Blev då bullar o pålägg där.
Sen finfina tårtan, kladdkaka & kaffe.
Allt räckte!
Men alla var inte kvar till kaffet!
Men det var bra ändå!
Blev två kladdkakor över som svärföräldrana fick, jag behöll resterna på tårtan!

Tyra fick;
Påslakan med "tummen" på, ett smycke som hon kan sätta i halsband,
Nårra andra smycken.
Sparbössor.
Speldosor.
En pall som man kan förvara lite saker i.
Gosedjur.
Tavla.
Foto album.
Pengar.
En fond men 100 kr/månaden till hon är 18!
Tröja.
Presentkort på babyland.
Broderad tavla där det står födelsedatum, vikt, tid, namn osv.
Gå stol.
Ja, jag har säkert glömt något!
Men allt var så fint! Tyra är säkert tacksam!

Nu fattas bara ett rum till henne att förvara allt i!

Kolla min bilddagbok, bilderna ligger där!
Länken finns till höger.

Rekomenderar ävern Electra som gjort fina doptårtan som finns på bilddagboken.
Kolla in hennes blogg;
www.Metrobloggen.se/pussycake
och hennes hemsida;
www.svorono.se
Tack för en underbar dag alla!

2 kommentarer:

  1. Hejsan, vilken tjusig blogg du har :)
    Jo jag vet, men det va dom på BB som sa till mig att jag skulle ge med flaska, dom sa till och med att jag skulle ge henne nappen.
    Lite pafft men jag gör som dom säger.

    Hon vill inte ta bröstet så de får bli med flaska, visst hade jag velat uppleva att kunna amma, men de är det bästa för henne som gäller :)

    Jodå jag håller på att repa mig för fullt, de känns som att de tar längre tid med andra barnet.
    Allt bra själv???

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet, men många påpekar precis som du sa att det blir svårare med flaska.
    Tror dock att jag hoppar amningen för jag har himla ont nu.

    Vi renoverar för fullt med och det är som du säger man blir aldrig färdig för man har ett nytt projekt på g.

    SvaraRadera