torsdag 29 oktober 2009

Jag beklagar mig!






Hej!





Idag har det vatt en helvetes trött dag!!


Nätterna nu för tiden tar fullständigt knäcken på mig!
När jag inte får sova så funkar jag inte!
Jag är arg, irriterad, ledsen (gråter hela tiden för allt), sur, dum, allt som

man inte ska vara!
Tyra vaknade från klockan 01.00 inatt och en gång i timmen till klockan 5!
En gång vaknade hon med 3 mnuters mellanrum typ.
Men då hade jag låtit hon vara till hon började gnälla, även då sket jag i henne!
Johan sa tilk mig "Zandra!! Gör nåt!?!!"
Jag: "VAFAN SKA JAG GÖRA?????"
Man ska ge henne nappen, så sover hon igen fast hon är egentligen inte vaken
när hon börjar "vilja ha nappen" men om man inte ger henne den och eventuellt
vänder henne till sidan igen om hon ramlat ner på ryggen så vaknar hon och gnäller!
Sen är det svårt för henne att somna om, och mig! Jag kan inte somna förren jag hör att
hon sover! :(
Nu har jag skaffat öronproppar, det dämpar lite men det hjälper inte! *Big suck*Det värsta är att när jag är trött är det Tyra som får lida för det :( Och det är det
sista jag vill!! Man försöker vara henne till lags hela tiden och verkligen ge allt man har
för att inte bli sur o sånt men är man trött så är det jävligt svårt!
Jag är född utan tålamod, ännu mindre är det när jag är trött, ni kan ju själv tänka er!?
Även om tålamodet blitt bättre sen Tyra kom så är det långt ifrån bra! Tyvärr!
Och hon märker ju när jag är trött och sådär, jag får ju panik om hon inte somnar om
på morginen då vid 5-tiden.. Och tar det en minut för långt tid så börjar jag störtböla!
Tack gode gud för att Johan är hemma då och kan hjälpa mig!

Sen får jag finna mig i att jag får gå upp vid 8 halv 9!
Det är ju ändå länge, finns ju dom som får gå upp 5..
Fast sen o andra sidan så skiter jag i dom, för det är inte jag!
Jag har aldrig behövt gå upp klockan fem, Tyra har alltid vatt duktig o sovit till 10-11 innan!
Men ju äldre hon blir ju mindre sömn behöver hon väl? Så jag kommer ju få gå upp tidigt, men klockan fem!?!?!! Nix!Ska göra allt för att vi iaf ska ligga till sju! Helst inte innan det, men ja.. Man får ju ta det som det kommer, och jag är väääldigt morgontrött!!! :(

Men som sagt folk säger "vilken tur du har som har en så snäll dotter som sover så mkt o bla, bla, bla!!"
Nej, jag har inte tur som har en dotter som sover så mkt.. Finns dom som sover mer och dom som sover mindre. För mig är allt jobbigt som är jobbigt som att Tyra vaknar flera gånger på natten nu.. Ja det finns dom som har det värre, men och? Jag har aldrig haft ett barn innan och mitt barn är som det är så det är jobbigt för mig! Så dom som säger att jag har det lätt kan dra åt helvete! Alla barn är olika och eftersom jag har ett barn och inget att jämföra mig så är det jävligt påfrestande i vissa situationer!
Jag fasar för nätterna nu för tiden!! Men jag älskar dagarna, Tyra är helt underbar då! Oftast glad!
Hon är absolut det finaste som hänt mig, och alla åldrar har sina jobbiga faser, så kommer det alltid att vara! Det är sånt man får finna sig i!
Men man får oxå tycka att allt är skit och att allt är skitjobbigt!
Och folk får säga o tycka som dom vill, men som vanligt så skiter jag i vad alla säger o tycker!! Det har jag alltid gjort, mer eller mindre! Och det kommer jag att fortsätta med!
Det är tur att man har folk omkring sig som mer än järna hjälper till och passar Tyra när det är jobbigt och man vill sova eller ska något speciellt och sånt.. Det är jag evigt tacksam för!!





Nog babblat om det!





Inatt ska jag sova i tv rummet på luftmadrass med öronproppar!





Vi har testat ny metod nu idag, ska se hur det funkar! Väckte Tyra runt nio istället nu ikväll o matade henne, sen låta henne sova istället för att väcka henne vid elva som vi brukar..
Hon lär väl vakna vid 2-3.. Men vi ska försöka hålla henne mer vaken om dagarna o så länge hon pallar på kvällen så hon är astrött och kaaanske sover hela natten igen, som hon har gjort!
Vi får väl se... Våra rutiner verkar inte passa damen i fråga mer? Eller så har hon bara en period.
Vi får testa, man lär sig väl nån gång.. Vi märke väl om det var rätt eller fel..
Vi kan ju inte veta sånt i förväg...





Yeye, detta blev långt!



Nu ska jag kanske uppdatera bdb lite, sen sussa!!





God Natt!

Tyra, du är mer än mitt allt. Skulle aldrig vilja leva ett liv utan dig <3
Johan, du är bättre än bäst <3

1 kommentar:

  1. You can do it! Jag är stolta över er som fixar det :) Alla barn har perioder. Vänta bara tills hon kommer in i trotsåldern ;) Ni är duktiga & hoppas det funkar med att hålla henne mer vaken!

    SvaraRadera